Error: Contact form not found.
Internetinė parduotuvė gali papildyti jau egzistuojančią fizinę parduotuvę arba tapti nepriklausomu verslu. Tačiau abiem atvejais apie jos atidarymą verta mąstyti TIK po kruopštaus pasiruošimo, įsisąmoninus perspektyvas ir būsimus darbus.
Dažnai manoma, kad sukūrus patrauklią ir funkcionalią internetinę parduotuvę pardavimai šaus į viršų patys savaime, savininkui neįdedant jokių pastangų. Tačiau viskas nėra taip paprasta – nuoseklaus darbo reikia tiek prieš, tiek po atidarymo. Todėl norime pasiūlyti Jums keletą patarimų, kurie, mūsų nuomone, padės tiek sklandžiai pradėti, tiek sėkmingai plėtoti internetinį verslą.
Neturėdami atsakymo į šį klausimą, Jūs rizikuojate veltui iššvaistyti daug pinigų ir brangaus laiko – dėl internetinės rinkos neišmanymo vėliau gali tekti keisti parduotuvės profilį ar net ją uždaryti.
Žmonės ne visas prekes mėgsta pirkti internetu. To priežastys įvairios, pavyzdžiui, paklausos trūkumas paieškos sistemoje. Žinoma, paklausą galima sukurti, tačiau tai Jums kainuos daugiau negu pradžia gerai žinomoje ir perspektyvioje rinkoje.
Kaip patikrinti, ar Jūsų prekės paklausios internete?
Norėdami patikrinti Jūsų siūlomos/-ų prekės/-ių užklausų kiekį, galite pasinaudoti „Google Trends” paslauga.
Jeigu rinka susiformavusi, galima drąsiai teigti, kad jos dalyviai aktyviai naudoja visas savo prekių reklamos galimybes. Vienas paprasčiausių būdų greitai pradėti pardavimus – kontekstinė reklama (Lietuvoje tai – „Google Adwords”). Tai mokami paieškos sistemų skelbimai, kurie iškeliami į lango viršų arba apačią (kitose paieškos sistemose jie gali atsirasti ir šonuose). Kitaip tariant, įvedus užklausą „internetinių parduotuvių kūrimas”, pirmi keturi ir trys paskutiniai rezultatai yra būtent kontekstinė reklama.
Reklamos pirkėjai moka už paspaudimus ant jų skelbimų (CPC – „cost per click”), todėl aukščiau kitų iškyla tie, už kuriuos sumokama didesnė kaina. Jeigu naudojatės profesionalų paslaugomis, kontekstinės reklamos konfigūravimas gali užtrukti nuo keleto valandų iki keleto dienų. Iškart po to Jūs gaunate potencialių klientų, kuriems reikalinga Jūsų siūloma prekė, srautą.
Kontekstinės reklamos paspaudimo kaina svyruoja. Vieni mūsų klientai moka 5–10 centų už paspaudimą, kiti – ir 2 eurus. Išskirtiniais atvejais paspaudimo kaina gali siekti daugiau nei 935 dolerius (US – best mesothelioma lawyer)! Jeigu kontekstinės reklamos rinka yra itin „karšta“ (brangūs paspaudimai, itin didelė konkurencija), tikėtina, kad ir kiti klientų paieškos kanalai yra labai konkurencingi. Tokiu atveju, prieš atidarant internetinę parduotuvę, reikia rimtai apsvarstyti reklamos biudžetą.
Kaip patikrinti, ar didelė konkurencija dėl kontekstinės reklamos?
Norint patikrinti, ar didelė konkurencija dėl kontekstinės reklamos, reikalingas „Google Keyword planner”. Norint juo naudotis, būtina turėti „Google Adwords” paskyrą. Neseniai „Google” apribojo pateikiamų duomenų kokybę mažo biudžeto paskyroms, todėl tam, kad gautumėte kokybiškus duomenis, naudinga kreiptis į reklamos biurą. Kelias dešimtis raktažodžių čia Jums turėtų patikrinti nemokamai.
Jeigu ruošiatės konkuruoti su savo srities lyderiais, nuo pat pradžių pasiruoškite rimtai kovai.
Kainų dempingavimas, sunkumai dėl kontekstinės reklamos, didelė klientų pritraukimo kaina, konkurentų siūlomas platus asortimentas – tai tik keletas kliūčių, su kuriomis teks susidurti. Paklauskite savęs, ar Jums gali pavykti su tiekėjais susitarti dėl patrauklesnės kainos nei siūlo ilgiau rinkoje esantys stambūs Jūsų konkurentai. Ar pavyks organizuoti prekių pristatymą taip pat profesionaliai? Išlaikyti bent jau tokią pačią prekių kokybę? Profesionaliai organizuoti kitus internetinės prekybos procesus? Jeigu atsakymai į aukščiau pateiktus klausimus yra neigiami, turime Jus nuvilti: išsilaikyti galbūt pavyks, tačiau užsidirbti be rimtų investicijų pasiseks ne greitai.
Kaip patikrinti, kas Jūsų konkurentai?
„Google” paieškoje surinkite raktažodžius, pagal kuriuos galima rasti Jūsų siūlomą produkciją ir peržiūrėkite rezultatus. Konkurentų lygis turėtų būti aiškus jau iš pirmojo puslapio.
Norime Jus iš karto perspėti: negalima pažeidinėti įstatymų, o mokesčius mokėti būtina! Atidaryti internetinės parduotuvės, neįgijus juridinio asmens statuso, Jums nepavyks. Šiandienos pirkėjai yra išsilavinę ir atsargūs: jie daug žino apie saugumą internete ir vis dažniau domisi internetinių parduotuvių juridiniais duomenimis. Jeigu tokių jie neras, galime užtikrinti, kad ne vienas savo užsakymą atšauks.
Norėdami geriau paaiškinti, kam reikalingi visi šie klausimai, pateiksime internetinės parduotuvės, kurioje prekiaujama vaikiškais rūbeliais, pavyzdį.
Kad internetinėje parduotuvėje būtų pakankamai pasirinkimo pozicijų, parduotuvei reikėjo išleisti apie 5000 eurų kiekvieniems kūdikio metams. Vidutinė vieno drabužėlio kaina siekė 3–4 eurus – įsivaizduokite, kiek jų reikia užsakyti. Tiekėjas, nesirūpinantis pirkėjais, jiems paprasčiausiai atsiųs dokumentą su prekių pozicijomis. Nebūtinai jos visos tuo metu bus sandėlyje, pirkėjui apie tai gali būti nepranešta, o vietoj užsakytų drabužėlių gali būti atsiųsti panašūs.
Išleidę 1000 eurų, gausitę dėžę, kurios dydis – maždaug 1x1x1 m. Ji pilna drabužių, kuriuos reikia kažkur tvarkingai sudėti, kitaip kils daug problemų vykdant užsakymus. Dėliojant prekes į lentynas, būtina pagal sąrašą patikrinti, ar visos prekės atsiųstos, ar nėra nereikalingų. Jeigu matote, kad yra neužsakytų prekių, ieškokite, vietoj kurių jos buvo atvežtos.
Prekes užsakėte, gavote, sudėjote į vietas ir patikrinote. Dabar jų profilius reikia įkelti į internetinę parduotuvę. Jeigu turite prekės nuotrauką, aprašymą ir esate apsisprendę dėl kainos, įkėlimas rankiniu būdu užtruks apie 2 min., galbūt šiek tiek daugiau. Patys paskaičiuokite, kiek laiko užims ši darbo dalis. Jeigu manote, kad tai užtruks per ilgai, būtinai užsisakykite pas svetainių kūrėjus importavimo modulį, kuris leis Jums greitai įkelti CSV/XML dokumentą.
Nepamirškite apie kurjerių tarnybą. Ji gali suteikti Jums prieigą prie internetinės paslaugos, kuri leis importuoti užsakymų sąrašo dokumentą su duomenimis apie pirkėją, jo adresą, iškviesti kurjerį ir greitai sužinoti, kokia yra siuntos būsena. Būtinai atidžiai išstudijuokite visus kurjerių tarnybų pasiūlymus, kitaip rizikuojate prarasti daug laiko, ruošdami užsakymus išsiuntimui.
Norisi pabrėžti, kad internetinė parduotuvė reikalauja ne mažiau pastangų negu fizinė, o kuo platesnis asortimentas, tuo sudėtingiau ją valdyti. Išanalizuokite konkurentus, įvertinkite reklamos biudžetą, apgalvokite kiekvieną savo žingsnį – nuo asortimento parinkimo iki siuntinio supakavimo – ir perkelkite mintis ant popieriaus. Taip Jums bus paprasčiau sudaryti sėkmingo internetinio verslo vystymo planą.
Taip pat siūlome peržvelgti ir kitą mūsų straipsnį, pavadinimu „Kaip sutaupyti užsakant interneto svetainę. Praktinis užsakymo vadovas„. Jame rasite patarimų, kaip sėkmingai išsirinkti internetinių svetainių ar parduotuvių kūrėjus.